Social media

eat, sleep, tweet, repeat

Social media ondersteuning op maat


Facebook, Instagram, Twitter: (bijna) iedereen heeft ergens wel een account. Het is voor bedrijven daarom erg interessant om ook actief te zijn op de deze kanalen. Welke kanalen dat zijn, is afhankelijk van de doelgroep en met welk doel je actief wilt zijn.

Er zijn een hoop social media kanalen met allemaal hun eigen eigenschappen, specifieke content en gebruikers. Denk hierbij aan :
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • TikTok
  • Youtube
  • Snapchat
Als bedrijf is het soms lastig kiezen welke het beste aansluit bij je doelgroep. Vaak worden er daarom kanalen gekozen waar de eigen medewerkers actief op zijn. Dit is echter niet altijd de beste afweging. Je moet als bedrijf actief zijn op het social media kanaal dat jouw doelgroep het meeste gebruikt, wat overeenkomt met de waarden van het bedrijf én waar je de content kan plaatsen die je wilt.

Wat is het grootste voordeel van social media?


Het grootste voordeel van actief zijn op social media is de mogelijkheid tot interactie met jouw doelgroep. Het is laagdrempelig en er is heel eenvoudig tweerichtingsverkeer mogelijk qua communicatie. Daarnaast is het adverteren op deze social media een mogelijkheid,waarmee je heel gericht kan adverteren op een specifieke doelgroep.

Aan de hand van het doel creëren we voor onze opdrachtgevers een een social media voorstel. Hierin behandelen we onder andere de social strategie en het social plan. We onderzoeken qua strategie onder andere de doelstelling, doelgroep en kernboodschap. Zodat we in het plan antwoord kunnen geven op vragen als: “Waarom zetten we social media in?” en “Wélke social media kanalen zetten we in?”.
 

Wanneer moet je wat op social media plaatsen?


Als je deze kennis hebt kan alles worden verwerkt in een contentkalender, waarin precies is te zien welke content wanneer geplaatst moet worden en op welk kanaal. We plaatsen voor onze opdrachtgevers zowel bestaande als nieuwe content. Voor nieuwe content maken wij de visuele onderdelen. Denk hierbij aan beelden op Facebook en teksten op LinkedIn tot reels voor Instagram.

< Ga terug naar fotografie  |  Ga door naar lettering >