Ben van der Heiden, magazine 2013

Vormgeving, redactie & fotografie


Soms worden opdrachten zo goed ontvangen dat het niet anders kan dan dat er een vervolg op komt. Zo was het ook met het Ben vd Heiden magazine uit 2012. Wederom mochten we een glossy magazine creëren met normale mensen als model. Van ideeschets tot en met het coördineren van de huis-aan-huis verspreiding.

Naast de grafische vormgeving en fotografie is de attentiewaarde die we rondom dit magazine creëerden minstens zo belangrijk. Anders als in de vorige uitgave hebben we geen modellen hoeven te werven, de klanten van Ben van der Heiden stonden in de rij om mee te doen! Door de mensen in een vertrouwde/leuke omgeving te fotograferen komt iedereen goed tot zijn recht. Het spel van interview & fotografie maakt dat we mooie koppen fotografeerden. Kappers, visagie, make-up of uitvoerige beeldbewerking zijn er niet aan te pas gekomen.

De persoonlijke klant-verhalen in het magazine geven Ben van der Heiden interregionale bekendheid door de huis-aan-huis verspreiding van 27.500 glossy’s in de regio West-Brabant en Tholen. Middels aankondigingen, social media, een feestelijke onthulling en betrokkenheid van de lokale pers werd de beleving van dit magazine veel groter dan slechts een mooie glossy welke op je deurmat valt.