Ben van der Heiden, magazine 2012

Vormgeving, redactie & fotografie


Een glossy waarbij normale mensen model staan. In opdracht van Ben van der Heiden Zien Zorg & Horen realiseerden wij de campagne ‘Ben van der Heiden’s Next TopModel’. Van ideeschets tot en met het coördineren van de huis-aan-huis verspreiding.

Naast de grafische vormgeving en fotografie is de attentiewaarde die we rondom dit magazine creëerden minstens zo belangrijk. Klanten werden oa via social media benaderd en raakten als ‘model’ betrokken bij de totstandkoming van het magazine. Door de mensen in een vertrouwde/leuke omgeving te fotograferen komt iedereen goed tot zijn recht. Het spel van interview & fotografie maakt dat we mooie koppen fotografeerden. Kappers, visagie, make-up of uitvoerige beeldbewerking er niet aan te pas gekomen.

De persoonlijke klant-verhalen in het magazine geven Ben van der Heiden interregionale bekendheid door de huis-aan-huis verspreiding van 29.000 glossy’s in de regio West-Brabant en Tholen. Middels aankondigingen, social media, een feestelijke onthulling en betrokkenheid van de lokale pers werd de beleving van dit magazine veel groter dan slechts een mooie glossy welke op je deurmat valt.